19 січня.Вівторок.
1 урок.Я досліджую світ.Тема:Хто такий споживач.Реклама.Корисна і шкідлива реклама.
Споживач – це окрема особа, підприємство або навіть держава, яка має матеріальні та духовні потреби, а також можливості для їх задоволення (тобто засоби для придбання товарів та послуг).Всі ми є споживачами!
https://youtu.be/2khc326fFlc?t=156
-Пограємо в гру"Магазин"
Перед вами: банан, яблуко, апельсин, лимон, ківі та певний невідомий предмет, загорнутий у кольоровий пакетик. Запропонувати учням «купити» собі продукти.
- Який товар ви б купили і чому, поясніть свій вибір.
- – А чому ніхто із вас не купив би ось цей пакетик? (Тому, що ми не знаємо, що в ньому.)
- А якщо я скажу, що в пакеті дуже смачна цукерка, її смак неповторний. Хто виявить бажання купити цей товар?
- Чому ви змінили свою думку? (Тому, що ми отримали інформацію про товар.)
- Отже, інформація про товар, тобто реклама вплинула на ваш вибір.
- Пригадайте випадок, коли на ваше рішення вплинула реклама. Що ви купили чи ваші рідні, подивившись, чи почувши рекламу? (Відповіді дітей)
- Отже, завдяки рекламі ви купили певні товари.
– познайомимося з історією виникнення реклами, з її видами, перевагами та недоліками;
– дізнаємося, як реклама може вплинути на рішення і поведінку людини;
– вчитимемося критично ставитися до реклами, а особливо до реклами шкідливих товарів.
Реклама-цепширення відомостей про товари,послуги,щоб привернути увагу покупців і споживачів.
.Перші рекламні повідомлення з’явилися в Стародавньому Єгипті. Археологи виявили папірус, залишений господарем якогось раба. Документ розхвалював фізичну витривалість, відмінне здоров’я та інші якості невільника, щоб для нього швидше знайшовся покупець.
Перші «рекламщики» з’явилися пізніше – в епоху Стародавньої Греції. Вже тоді по міських вулицях і площах бродили глашатаї, які співали та закликали народ щось купити або скористатися якоюсь послугою.
. Перші рекламні оголошення народилися в Стародавньому Римі. Їх писали прямо на стінах будинків. Переходячи від споруди до споруди, городяни могли дізнатися про місце і час гладіаторських боїв, про продаж домашньої худоби та різних товарів.
Винахід друкарського верстата розпочав новий період в розвитку реклами. Вважається, що першу офіційну рекламу випустила лондонська газета, яка пообіцяла нагороду за повернення 12 вкрадених коней.
-– Реклама в житті людини має не абияке значення і дуже впливає на прийняті нею рішення.
-– А зараз послухайте притчу (невелика повчальна розповідь) про черепаху і дайте відповідь на питання.
– Що втратила черепаха, повіривши красивій рекламі?
Презентація до притчі «Черепаха і Лисиця»
Вчитель за слайдами розповідає притчу.
Притча про черепаху
Жила – була звичайна Черепаха. Вона постійно носила на спині важкий панцир. Він придавлював її до землі, і кожен крок Черепасі давався важко. Тому життя її, що вимірювалося кількістю цих непростих кроків, також було нелегким.
Але, коли із сусіднього лісу прибігала голодна Лисиця, Черепаха ховала голову під панцир і спокійно перечікувала небезпеку. Лисиця стрибала навколо, пробувала панцир вкусити, перевернути свою жертву, тобто, застосовувала всі притаманні агресору прийоми, але Черепаха стояла на своєму і залишалася живою.
Одного разу Лисиця принесла із собою великий гаманець із грошима, привела юриста і, всівшись навпроти, запропонувала свої послуги для купівлі панциря. Довго думала Черепаха, але в силу бідності своєї фантазії, відмовила. І знову руда хитрунка пішла ні з чим.
Йшов час, навколишній світ змінювався. В лісі з’явились нові технічні телекомунікаційні засоби. І одного разу, вийшовши з дому, Черепаха побачила на дереві телевізійний екран, де демонструвалися літаючі черепахи без панциря. Диктор-дятел дуже емоційно коментував їх політ: “Яка легкість! Яка швидкість! Яка краса! Яка вишуканість”
День дивилася Черепаха ці передачі, два, три…
А потім в її маленькій голові народилася думка про те, що вона дуже нерозумна, якщо носить на собі подібний тягар – панцир. Чи не краще його скинути? Жити тоді стане набагато легше. Страшно? Так, трішки страшно, але в останніх новинах телеведуча Сова заявила, що нібито Лисиця дотримується останньої моди і стала вегетаріанкою.
«Світ змінюється. Ліс он теж став зовсім іншим. Чому б не політати? Небо – таке велике і таке прекрасне! Досить відмовитися від панциря і мені зразу буде легше!” – думала Черепаха.
“Досить відмовитися Черепасі від панциря і її зразу буде легше їсти!” – думала Лисиця, підписуючи рахунок на чергову рекламу літаючих черепах.
І одного прекрасного ранку, коли небо, як ніколи здавалося великим і безмежним, Черепаха зробила свій перший і останній крок до свободи від системи захисту.
Черепаха не знала і вже ніколи не дізнається, що реклама – це популяризація товарів, послуг, видовищ з метою привернути увагу покупців, глядачів. Її головною метою є – продати товар чи послугу.
– Яку роль для черепахи відігравав її панцир?
– До якої хитрості вдалася лисиця, щоб з’їсти черепаху?
– Чому їй це вдалося?
– Який висновок можна зробити, послухавши цю притчу?
- Види реклами
– Чи завжди рекламований товар приносить користь здоров’ю ?
– Наведіть приклади реклами товару, що не є корисним, а навіть є шкідливим для здоров’я. (Чіпси, сухарики зі смаками, солодкі газовані напої, солодощі)
– А для чого ж тоді рекламують шкідливі товари ?
– А які продукти не потребують реклами? (Фрукти, овочі, натуральні продукти – м’ясо, риба) (Слайди)
– Отже, треба бути уважними до реклами і не піддаватися на всі рекламні спокуси. Послухайте вірш і дайте відповідь, чи правильно вчинив Сергійко?
Вірш Лесі Вознюк «Сергійко і реклама»
Дивились чіпси на Сергійка із реклами
підсмажені, з рум’яними боками.
Хотілось бігти і одразу купувати,
та навіть дозволу у мами не спитати.
В рекламі дружно чіпсами хрумтіли,
хвалили, насолоджуючись їли.
Із шинкою та сиром, із грибами
просили: «З’їж їх, не запитуй в мами!»
Але Сергійко впевнено тримався
і на спокуси чіпсів не піддався.
Засвоїв, що навчають не реклами,
а в школі та поради тата й мами.
– Отже, реклама товарів і послуг, які потребують продажу є комерційною рекламою. (Слайд Комерційна реклама) Це один із самих розповсюджених видів реклами.
– А щоб краще розібратися в комерційній рекламі, виконаємо руханку
Руханка (виконати рухливі вправи)
Вчитель читає рядок вірша, діти присідають і говорять «Не купую», або підстрибують і говорять «Купую».
Ось сухарики в пакеті. (Не купую)
Макарони і спагеті. (Купую)
Чіпси смажені хрусткі. (Не купую)
А ось булочки м’які. (Купую)
Помідори з огірками. (Купую)
А ось фанта з бульбашками. (Не купую)
– Отже, реклами, які пропонують купити будь-який товар називаються… (комерційною рекламою)
Соціальна реклама. Інколи на телебаченні або на вуличних банерах можна побачити рекламу, яка пропагує здоровий спосіб життя чи інші важливі цінності. Таку рекламу називають соціальною. (слайд)
-«Харчування і здоров’я»-Щоб бути здоровим, мати енергію для навчання і відпочинку, треба добре харчуватись.
«Спорт і загартування»- Якщо хочеш бути здоровим, щоранку роби зарядку, багато рухайся, надавай перевагу активним видам відпочинку.
«Гігієна школяра»-
- : Щоб зберегти своє здоров’я, завжди бути чистим та охайним, треба дотримуватися правил гігієни.
- А чи завжди треба слідувати рекламі? (відповіді дітей)
- Ви вирішили поснідати. Перед вами вибір – каша або сухарики. (Слайд + кольори світлофора)
- Червоне світло – зупинись.
- Жовте світло – зваж наслідки. (Якщо я з’їм сухарики, може заболіти живіт, вони шкідливі для здоров’я. Замість того, щоб навчатися в школі, я лежатиму на ліжку з болем. Якщо я з’їм кашу, організм отримає необхідні поживні речовини, я матиму енергію для навчання).
- Зелене світло – зроби вибір. (Я вибираю кашу).
- Підсумок уроку.Хто такі споживачі? Що таке реклама? Чка реклама корисна,а яка шкідлива?
Немає коментарів:
Дописати коментар