понеділок, 5 квітня 2021 р.

 6 квітня.2 урок.Українська мова.Тема:Узагальнення знань учнів за темою"Текст"




Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

 Сьогодні ми повторимо все те, що знаємо про текст.


• Дуже товсті ноги маю,

Ледве їх переставляю,

Сам високий я на зріст,

Замість носа в мене хвіст. (Слон.)


• Прийшла кума із довгим віником

На бесіду із нашим півником,

Схопила півня на обід

Та й замела мітлою слід. (Лисиця.)

• Що то за птах, що в чужі гнізда свої яйця кладе? (Зозуля.)

Вправа «Квест-цікавинка».

Слон — свійська або дика тварина сірого кольору, яка проживає в Африці та Азії. Має довгий хобот та великі вуха.

Лисиця — хижий звір із цінним рудим хутром і довгим пухнастим хвостом.

Зозуля — перелітний птах із бурувато-сірим оперенням, який сам пташенят не висиджує, а кладе яйця в чужі гнізда.



Каліграфічна хвилинка.

Запис у зошити з'єднань

сл ло он слон

ли ис си иц ця лисиця

зо оз зу ул ля зозуля

-

-Зверніть увагу на правильність написання слів лисиця, зозуля

.Гра «Яке слово заховалося?».

Зозуля — Оля, Зоя, ля, Уля, ...

 Народні приказки про тварин 

Хитрий, як лисиця.

Неповороткий, як слон.

Мовчазний, як риба.

Співає, як соловейко.

Хлопець, як орел.

Дужий, як ведмідь.

— Як ви розумієте подані вислови?

— Запишіть одну народну приказку за вибором.

Завдання 1

— Прочитайте дві групи речень. Поміркуйте, яку з них можна назвати текстом.

• Слон — найбільша тварина на землі. У теплих країнах ростуть пальми. По землі бігають ящірки.

• Слон — найбільша тварина на землі. Живе він у теплих країнах. Його витягнутий ніс називається хоботом. З обох баків величезної голови розташовані широкі вуха.

Демонстрування ілюстрації слона.

— У якому тексті речення пов'язані між собою, а в якому — ні? (У другому тексті речення пов'язані між собою.)

— Як розташовані речення у тексті? (У тексті речення розміщені у певній послідовності.)

— Що можна дібрати до тексту? (До тексту можна дібрати заголовок.)

— Спишіть та доберіть до другого тексту заголовок.

Вправа «Квест-цікавинка»

Жителі Індії та Африки утримують слонів як свійських тварин. Вони здатні з'їсти за день 250 кг трави і випити 200 літрів води. Зуби слонів змінюються протягом життя 6 разів, а ікла ростуть постійно. Живуть 70-80 років.

Завдання 2.

— Прочитайте текст.

Зійшло сонечко. Його промені щедро падають на рясні роси. Вони сяють веселковими барвами. Сонечко п'є росу з трав. А зозуля кує й кує свою пісеньку для сонечка.

Демонстрування ілюстрації природи із сонечком.

— Про що йдеться в тексті?

· У тексті йдеться про зозулю.

· У тексті йдеться про сонечко.

— Зробіть звуковий аналіз слова щедро та поділіть його на склади для переносу.

Завдання 3.

— З яких частин складається текст?

— Що розкривається в основній частині?

— А в кінцівці?

— Зачині?

Прочитайте текст.

У якому порядку слід поставити подані частини, щоб утворився текст?

[ ] Побігла вона до річки. Устромила голову в воду. Наповнився глечик і потягнув за собою лисицю.

[ ] Були собі дід та баба. Пішли вони в поле жати та й взяли глечик молока. Баба поставила глечик під кущем.

[ ] Підбігла лисичка до глечика. Випила з нього молока, а голови не витягне. Розсердилася лисиця на глечик. Вирішила його втопити в річці.

Демонстрування ілюстрації до казки.

— Пригадайте, яку назву має ця казка? («Лисичка і глечик».)

— Чого вона нас навчає?

— А від чого застерігає?

— Виписати з тексту речення, у якому лисичка хоче помститися глечику.

Фізкультхвилинка

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаємо,

У травичці позбираємо.

Пострибаєм, як зайчата,

Політаєм, як пташата,

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили ручки й ніжки.

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову.

Дз-· Розмістити і записати речення так, щоб утворився текст.

Все тіло їжака вкрите голками. Тато подарував Юркові їжака. Котик хотів погратися з їжаком. Мурчик поколов свої лапки.


Немає коментарів:

Дописати коментар

 Добрий день! Далі продовжимо зустрічатися з вами на платформі клас рум.